Попередня         Головна         Наступна





ХРОНОЛОГІЯ АНДРІЯ РИМШІ (1581 р.) А


Которогося месеца што за старых веков дЂело короткое описаніе


Месеца сентебра, по гебрейску елюль, просто вресень.

Двадъцать четвертого дня месяца сенътебра

дороблен Еросолим, сталася реч добра.


Месеца октовріа, по гебрейску тышри, просто паздерник.

Арха 1 з Ноим на горе станула на суши,

другій потоп не будет, так нам письмо туши 2.

октоврія 17 дня.


Месеца декавріа, по гебрейску хашлеу, просто просинец.

В том месецы Іисус Христос народился нам,

нехто иный, тот избавил души наши сам.

декавріа 25 дня.


Месеца генуара, по гебрейску тебет, просто стычень.

Чужоземъские мудърцы Христа привитали,

злато, ладан и миру, як пану, дали.

генуара 6 дня.


Месеца февраля, по гебрейску себат, просто лютый.

Смотри як то голубка Ноаху служила,

мы о бога не дбаем, только б злость плужила.

февраля 18 дня.


Месеца мая, по гебрейску іяр, просто май.

Ной арху готует божим повеленіем,

абы в потоп не згинул з своим поколеньем.

мая 10 дня.


Месеца іюня, по гебреиску сыван, просто чырвец.

Ужо воды въсих топят, Ноах в корабль вошол,

знать, иж богу кланялъся, просто ласку знашол.

іюня 27 дня.


Месеца іюля, по гебреиску тамус, просто липец.

Моисій побил таблицы з приказаньем божим,

a мы грешим што часок, ни ся страхом трвожим.

іюля 17 дня.


Месеца августа, по гебреиску аов либо ав, просто серпень.

В том месецы Аарон умер, божій ерей,

того собЂ на приклад ты, попе, завжды мей.

августа 1 дня.



Друковано 5 дня мая, року 1581. В Острозе

Писанье Андрея Рымшы.






1 ковчег 2 свідчить

А Подаємо за виданням: Сборник снимков c славяно-русских старопечатных изданий. Часть І. XV и XVI век. Составил С. Л. Пташицкий. Спб, 1895, табл. XXI і XXII.












Див. також:

Андрій Римша. Українська поезія. Кінець XVI — Середина XVII ст. (Є фототипія)

АНДРІЙ РИМША. Українська література XIV-XVI ст.








Попередня         Головна         Наступна


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.

Iзборник. Історія України IX-XVIII ст.