[Тарас Шевченко. Повне зібрання творів в десяти томах. — К., 1963. — Т. 10: Живопис, графіка 1857-1861.]
Попередня
Головна
Наступна Умовні скорочення
57. Натюрморт. Папір, олівець, сепія (32,7 × 24,4). [Пб.]. [1860].
Зліва вгорі рукою Шевченка позначено номер, що зараз напіввідрізаний: 3 або 5.
В літературі інколи помилково датується роками заслання.
За списком Честахівського цей малюнок разом з малюнком «Хлопчик-натурщик» (див. № 58) визначено як роботи, «рисовані в Петербурзі 1860 року» (№ 69 і 71). Дата підтверджується також зображенням на малюнку тих речей (настінного годинника, килима, різної скульптури та ін.), про які згадує Честахівський у списку предметів, що залишились в майстерні Шевченка після його смерті (Г. П. Паламарчук, Куточок майстерні художника, «Україна», К., 1961, № 9, стор. 18).
Малюнок відомий під назвами: «Жіноча спина» (Л. Карачевська, Каталог виставки Т. Шевченка, Чернігів, 1930, стор. 16, ч. 2, № 1), «Мертвая натура» /37/ («Каталог шевченковской виставки в Москве по поводу пятидесятилетия со дня его смерти», М., 1911, стор. 12, № 189, «Гіпсовий торс» (О. Новицький, Тарас Шевченко як маляр, Львів — Москва, 1914, стор. 77, № 592).
Попередні місця збереження: власність Д. Л. Мордовця, ЧМТ, ЧІМ, ГКШ.
1929 р. експонувався на виставці творів Т. Шевченка в Чернігові (Каталог, стор. 16, № 1).
ДМШ, інв. № г — 701.