[Тарас Шевченко. Повне зібрання творів в десяти томах. — К., 1961. — Т. 7: Живопис, графіка 1830-1847. — Кн. 1.]

Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення








94. Дари в Чигрині 1649 року. Папір, офорт (19,6 × 27,1) 1. [Пб.] [III — 6 — 7.V] 1844.

Під зображенням зліва підпис автора і дата: Т: Шевченко 1844. Посередині назва: Дары || въ Чигрыни 1649 року. Зліва від назви — пояснювальний текст Шевченка до офорта: Изъ Царяграда, изъ Варшавы и Москвы, прыбували послы зъ великими дарами еднать Богдана и народъ Украинскій уже вольный и сильный. Султанъ, окроме великого скарбу приславъ Богданови червоный оксамитовый жупанъ на горностаевій хутри шталтъ княжой порфиры, булаву и шаблю, одначе рада (опрыче Славного лыцаря Богуна) присудыла еднать Царя Московського. Справа від назви цей же текст повторено французькою мовою.

У листі до О. М. Бодянського від 6-7.V 1844 р. Шевченко цей же офорт називає «Дари Богданові і українському народові» (див. т. V цього ж вид., стор. 32).

Дата виконання офорта уточнена на підставі листа до О. М. Бодянського (див. прим. до № 92 — 97).

Підготовчий малюнок, використаний до офорта, див. № 91. Ескізи цієї ж композиції — див. № 299.

Попередні місця збереження описаного примірника: РМ, ГКШ.

1911 р. експонувався на виставці художніх творів Т. Шевченка в Києві (Каталог, № 72); 1929 р. — на виставці творів Т. Шевченка в Чернігові (Каталог, стор. 17, № 4); 1939 р. — на Республіканській ювілейній шевченківській виставці в Києві (Каталог, № 146).

Офортна дошка належала К. Свідзінському, а після 1855 р. знаходилась в бібліотеці Красінських у Варшаві. Сучасне місцезнаходження офортної дошки не встановлено.


ДМШ, інв. № г — 305.



1 В описі наведено розмір тільки самого зображення.










Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.