[Тарас Шевченко. Повне зібрання творів в десяти томах. — К., 1963. — Т. 8: Живопис, графіка 1847-1850.]

Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення




СУМНІВНІ (DUBIA)





191. Автопортрет у білому кашкеті. Папір, олія (26,1 × 20,1). [Оренбург]. [XI 1849 — IV 1850].

Після повернення з Аральської експедиції в Оренбурзі Шевченко жив на квартирі К. І. Герна. Як видно з листа останнього до М. М. Лазаревського, Шевченко «много рисовал, в особенности портреты... Начал масляными красками писать портрет мой и жены моей» («Киевская старина», 1899, кн. II, стор. 68). В цей же період Шевченко намалював кілька автопортретів, які подарував своїм знайомим.

До цього ж часу можна віднести три олійних автопортрети Т. Г. Шевченка, а саме: даний портрет у білому кашкеті, його повторення (див. № 192) та портрет у чорному кашкеті (див. № 193). Окремі дослідники датують ці портрети часом перебування художника в Аральській експедиції.

За спільністю деталей з оригінальним автопортретом — сепією 1849 — 1850 рр. (див. № 47) — можна визнати, що цей автопортрет, як і автопортрет № 192, є авторським повторенням, що, однак, вимагає додаткового дослідження.

Місцезнаходження оригіналу не встановлено. З літературних джерел відомо, що раніше портрет був власністю Н. П. Трінклера.

Описано та репродукується за книжкою О. Новицького «Шевченко як маляр» (Львів — Москва, 1914, стор. 4).

Про ці портрети та подібні до них див. М. Мацапура, Портрети Шевченка (журн. «Україна», 1960, № 5, стор. 8).





Сумнівні (dubia) 1849-1850 рр. Перелік творів.








Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.