[Тарас Шевченко. Повне зібрання творів в десяти томах. — К., 1964. — Т. 9: Живопис, графіка 1851-1857.]

Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення








84. Караван біля гір Чиркала-Тау та Кок-Суйру. Тонований папір, олівець (15,8 × 28,6). [VII — 8.VIII 1851].

Зліва внизу олівцем рукою Шевченка: 18.

Справа вгорі чорнилом позначено: № 11745.

На звороті олівцем напис: bez wody 1.


1 Без води (польськ.).


Аналогічні написи, зроблені тією ж рукою, див. № 93 та т. VIII, № 140, 164, 167, 169, 190.

Назва встановлена на підставі рисунка «Чиркала-Тау і Кок-Суйру» (№ 93), на якому зображено цю ж місцевість.

Чиркала-Тау і Кок-Суйру — гори центральної частини Північного Ак-Тау. Рисунок датується за орієнтовно визначеним часом перебування тут експедиції (див. прим. до № 1 — 17).

Найближчий композиційно до даного рисунок цієї ж місцевості «Чиркала-Тау і Кок-Суйру» (№ 93) повторено Шевченком пізніше аквареллю (див. № 9); рисунок гори Кок-Суйру див. № 92; зображення гори Чиркала-Тау див. № 8 та № 85, 86, 89. Ці гори є також складовою частиною пейзажу в офорті Бр. Залеського «Кибитка або палатка киргиза» (див. альбом «La vie des steppes Kirghizes», Paris, 1865, між стор. 8 — 9).

В літературі зустрічається під назвами: «Два возвышения, справа — караван верблюдов» («Каталог музея украинских древностей В. В. Тарновского», т. II, Чер-/49/нигов, 1900, стор. 182, № 281), «Два бугри і валка верблюдів» (О. Новицький, Тарас Шевченко як маляр, Львів — Москва, 1914, стор. 62, № 355). Попередні місця збереження: ЧМТ — № 281, ЧІМ, ГКШ.


ДМШ, інв. № г — 518.










Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.

Iзборник. Історія України IX-XVIII ст.