[Тарас Шевченко. Повне зібрання творів в десяти томах. — К., 1964. — Т. 9: Живопис, графіка 1851-1857.]

Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення








129. Туркменські аби. Тонований папір, олівець (12,2 × 27,1). [27.V 1851 — 1855].

Справа вгорі чорнилом позначено: № 117106. /62/

Подібні зарисовки робив Шевченко в Ханга-Баба, Агаспеярі, долині Долнапа та біля Новопетровського укріплення (див. № 4, 7, 76, 105, 126, 127, 128, 134).

Кладовищ з різноманітними гробницями (абами), склепами та надгробками на півострові Мангишлак, як повідомляє Бр. Залеський, було багато: «Мавзолеї за звичаєм, розповсюдженим в цій частині степу, споруджені з дрібних камінців, зцементованих з піском, з гончарної глини й вапна і облицьовані добре обтесаними плитами з крейди. Вхід, зроблений так низько, що треба зігнутися вдвоє, щоб увійти в нього, завжди залишається відкритим навстіж» (альбом «La vie des steppes Kirghizes», Paris, 1865, crop. 55).

В літературі рисунок відомий під описовою назвою: «Среди степи безлистное дерево и каменное сооружение» («Каталог музея украинских древностей В. В. Тарновского», т. II, Чернигов, 1900, стор. 185, № 323).

Попередні місця збереження: ЧМТ — № 323, ЧІМ, ІТШ, ГКШ.


ДМШ, інв. № г — 558.










Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.