[Тарас Шевченко. Повне зібрання творів в десяти томах. — К., 1964. — Т. 9: Живопис, графіка 1851-1857.]

Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення








173. Казахське кочовище. Тонований папір, олівець (11,3 × 28,3). [Новопетровське укріплення]. [1856].

Справа вгорі чорнилом позначено: № 117120.

К. Оберучев у статті «К биографии Т. Г. Шевченко», характеризуючи околиці Новопетровського укріплення, пише: «По степи и в лощинах окрестных холмов видны кибитки кочующих киргизов» («Киевская старина», 1900, кн. II, стор. 157). На даному рисунку, очевидно, одне із таких казахських кочовищ.

На звороті ескізи до малюнків «Самаритянка» та «У хліві» (див. № 49, 64).

В літературі зустрічається під назвами: «Степной пейзаж с фигурами людей и животных» («Каталог музея украинских древностей В. В. Тарновского», т. I, Чернигов, 1900, стор. 187, № 368), «Степ з фігурами, людськими й звірячими» (О. Новицький, Тарас Шевченко як маляр, Львів — Москва, 1914, стор. 66, № 415), «Степ із шатрами й постатями чоловічими та звірячими» (О. Новицький, Малярські твори Тараса Шевченка [рукопис, в ДМШ], стор. 113, № 731).

Попередні місця збереження: ЧМТ — № 368, ЧІМ, ІТШ, ГКШ.


ДМШ, інв. № г — 599.










Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.