Попередня     Головна     Наступна






ІЗ ІНТЕРЛЮДІЙ ДО ТРІУМФАЛЬНОГО АКТУ «СИНОПСИС, ИЛИ КРАТКОЕ ВИДЂНІЕ ДЕКЛАМАЦІЙ»




ІНТЕРЛЮДІУМ ПЕРВОЕ


Жид

О, вей мир! О, вей, посмотрите токмо люде,

Сцо c того пива за новой квас буде!

Вси цураются, вси нас виганяют,

З городов, c сел итти понуждают.

Мусю в голову зайти c сей круцины,

Сцо так скитаемся, Авраамли сины.

О, вей, якій я дурень 1, сцо се я говорю,

Лучше мини войско богатое соберу.

Пойду чрез Ригу, c Риги до Азова,

Отътуду в Дербен, c Дербени до Лвова.

И так прямо идуцы, дойду Цариграда

И, взявши, останется там моя осада.

И я c Полши, c Неаполя, из Риги, из Рима

Собравши жидов, до Іерусалима

Поиду и сяду там царствовати 2,

A туркЂ, ох, матерь его, не стану дань давати.

За сцо он, хрюкало, свиня, нашу землю мае?

Раз†он от мене 3 сего не цул и не знае,

Сцо я так мудры, так умЂю бити,

Хотя б и сію драгую рясу положити!

О, вей, яки тут ум! Якая отвага!

Якая персона! И якая повага!


Потомужде войско жидовское выходит и танцует, а встрЂчу ему выбЂгает ярыга з дубиной и разгоняет всЂх жидов


















Попередня     Головна     Наступна


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.

Iзборник. Історія України IX-XVIII ст.