Попередня     Головна     Наступна





ДЂЯНІЯ СВЯТЫХ АПОСТОЛ


* * *

Апостоли святыи в собраніи бяху,

обЂщанны силы свыше ожидаху;

И се в день пятдесятный шум велій бываєт,

дух свят в языцєх огненных схождаєт 1. [ДЂян., II, [1—4]]


1 У рукопису цей вірш вписано на арк. 74 зв. — 75, між віршами «Христос пред ученики...» та «Єгда мірови...».



* * *

Петр со Іоаном хромца бЂдна устрабляют,

в милостины мЂсто нозЂ утверждают. [ДЂя[н]., III, [1—7]]



* * *

Ананія часть цЂны села утаил єсть,

прочеє пре[д] апостол ноги положил єсть.

Петр, духом лжу мужа увидЂв, обличаєт,

он пад издше, и женЂ тожде ся случаєт. |арк.75зв.| [ДЂян., V, [1—10]]



* * *

Стефан свят каменми убієн биваєт,

Савл рыз страж на дЂло то соизволяєт. [ДЂян., VII, 58; VIII, 1]



* * *

Філип євнуха вЂрЂ правды научил єст,

и[з]сЂвши с колесници, во пути крестил єст. [Ђян.], VIII, [39]]



* * *

Савл иде в Дамаск христіан искати,

на различни муки оны предаяти.

Но бысть глас: «Савле, Савле, что мя гониши?»

Он же: «Господи, что ми творити велиши?» [ДЂя[н]., IX, [3—7]].



* * *

Петрови плащеница c небесє свЂсися,

притчею не презрЂти еллин наставися.

Корнилієв посланник єго приглашаєт,

он, шед, самаго и вес дом єго крещаєт. [ДЂя[н]., X, [11—48]]



* * *

Петр всажден во темницу, средЂ стражей спаше,

церков о нем молитву прилЂжно творяше.

Аггел єго возбудил, от уз свободил єсть,

провед мимо д†стражи, церкви возвратил єсть,

Врата желЂзна сама себе отверзоша —

сіє молитвы вЂрных у бога могоша. [ДЂя[н]., XII, [4—10]]



* * *

Павел хрома рожденна в ЛистрЂх исцЂляєт,

народ Єрмія бога быти єго вмЂняєт. |арк.76.|

Варнаву паки Діа жреци пріидоша,

телци има на жертвы тучны приведоша.

Но Павел c Варнавою того возбраняєт,

єдинаго бога быти творца всЂх вЂщаєт. [ДЂя[н]., XIV, [8—15]]



* * *

На МилитЂ остро†при огни сЂдоша,

иже си сокрушившу кораблю спасоша,

Єхидна Павла в руку усЂкнула бяше,

человЂкоубійцу всяк єго непщеваше.

Єгда же, отрас ю во огнь, без вреда явися,

от несмысленных еллин за бога вмЂнися. [ДЂя[н]., XXVIII, [1—7]]

















Попередня     Головна     Наступна


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.

Iзборник. Історія України IX-XVIII ст.