[Тарас Шевченко. Повне зібрання творів в десяти томах. — К., 1961. — Т. 7: Живопис, графіка 1830-1847. — Кн. 2.]

Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення








316. Потір 1 із церкви с. Мохнатин. Папір, олівець (20 × 19,2). [Чернігів]. [II — IV 1846].

На звороті рисунка Шевченко олівцем зафіксував вигравіруваний на потері напис: во благовременное реіментарство щасливого панування свого, Ясневель[можный] его милость панъ Іоанъ Мазепа Гетьманъ войскъ Его Цар[ского] Пресв[етлого] велич[ества] запорозькихъ, сей келихъ до храму пресвятыя богородицы во весь Мохнатинъ надань року 1697 м. Іюня 23.

Про цей напис та про місцезнаходження потеру див. у записах Шевченка, зроблених ним під час перебування в Чернігові за завданням Археографічної комісії (т. VI цього видання, стор. 6), які свідчать, що потір належав церкві с. Мохнатин (нині Чернігівський р-н та обл.), а в першій половині XIX ст. знаходився в Чернігові, де Шевченко і нарисував його в лютому — квітні 1846 р.



1 Потір — велика чаша, вживається в християнському культовому обряді. /42/



Попередні місця збереження: ЧМТ — № 179, ЧІМ, ГКШ.

У 1929 р. експонувався на виставці творів Т. Шевченка в Чернігові (Каталог, стор. 25, № 2).


ДМШ, інв. № г — 421.










Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.