[Тарас Шевченко. Повне зібрання творів в десяти томах. — К., 1964. — Т. 9: Живопис, графіка 1851-1857.]

Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення








32. Байгуші. Папір, сепія (28,8 × 22). [Новопетровське укріплення] [Н. п. осені 1853 p.].

Справа внизу червоною фарбою монограма автора: Ш.

Байгуші — в минулому найбідніші казахські діти, яким дозволялося жебрачити.

Очевидно, саме про цей малюнок Шевченко пише в листі до Бр. Залеського восени 1853 p.: «C последней почтой послал тебе Байгушей; приюти их, если можешь, где-нибудь, а перед тем, как пустишь ты их в чужие люди, сделай мне, если /23/ это не трудно, фотографические копии в величину обыкновенного конверта; мне хотелось бы подарить их А[гате Усковой], ей они очень нравятся» (т. VI, стор. 78).

Подібний за сюжетом малюнок див. № 45.

В літературі зустрічається під назвами: «Автопортрет с детьми-киргизами» (А. М. Скворцов, Жизнь художника Тараса Шевченко, М., 1929, репр. між стор. 60 — 61), «Киргизькі діти-жебраки» («Каталог малярської творчості Т. Г. Шевченка, експонованої в Галереї», X., 1934, стор. 29).

Попередні місця збереження: власність родини А. О. Козачковського, Н. М. Ніколаєвської, С. К. Глеваського, ВІМШ, ГКШ.


Державний музей образотворчого мистецтва в Харкові, інв. № г — 1250.










Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.