Попередня       Головна       Наступна





ПРИМІТКИ (864—865)



864 В основі інформації М. Стрийковського про Перуна, крім оповіді про поставлення ідолів св. Володимиром є перероблений текст білоруськолитовського літописання, де дана оповідь віднесена до часів Гедиміна. Так, в "Хроніці Литовській та Жмойстській знаходимо такий фрагмент: "Вогонь вічний Перунові. Поставив також Кгедимін ідола Перунового з каменю крем’янистого великого, з якого вогонь попи поганські кресали, в руках тримаючи, і вогонь йому вічний з дуба день і ніч палили на тому місці, де тепер костьол святого Станіслава в замку, збудований Ягеллом, внуком Гедиміновим" (Хроника Литовская и Жмойтская... — С. 41 .).

Це та інші джерела, зібрані М. Стрийковським в слов’янських, литовських та польських землях, лягли в основу окремого розділу його писань, присвяченого слов’янським ідолам. Зважаючи на значний вплив роботи М. Стрийковського на українське історичне письменство, нижче ми наводимо цей розділ повністю.

865 Під цим персонажем Б. Рибаков бачить давнє хтонічне божество ящура (Рыбаков Б.А. Язычество древних славян... — С. 423), історії культу якого присвячено значне місце в його монографіях "Язычество древних славян" та "Язычество Древней Руси".





Попередня       Головна       Наступна


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.

Iзборник. Історія України IX-XVIII ст.