[Тарас Шевченко. Повне зібрання творів в десяти томах. — К., 1961. — Т. 7: Живопис, графіка 1830-1847. — Кн. 2.]

Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення





[Сумнівні твори]





338. Хрестовий похід під проводом Петра Пустельника. Ескізи та начерки. Папір, олівець (23,1 × 32). [Пб.]. [1838].

В автобіографічній повісті «Художник» Шевченко пише: «Карл Павлович чрезвычайно прилежно работает над копиею с картины Доменикино «Иоанн Богослов». Во время работы я читаю... теперь читаю «Историю крестовых походов» Мишо. Мне она нравится лучше всех романов, и Карл Павлович то же говорит. Я начертил эскиз, как Петр Пустынник ведет толпу первых крестоносцев через один из германских городков, придерживаясь манеры и костюмов Реча. Показал Карлу Павловичу, и он мне строжайше запретил брать сюжеты из чего бы то ни было, кроме библии, древней греческой и римской истории» (т. IV цього видання, стор. 147).

Над копією з картини Доменікіно «Іоанн Богослов» Карл Брюллов працював 1838 р. (Н. Г. Машковцев, К. П. Брюллов в письмах, документах и воспоминаниях современников, М., 1952, стор. 147, 170). Це може бути підставою для датування даних ескізів та начерків.

Приналежність цього рисунка Т. Шевченкові вимагає додаткового дослідження, оскільки на його звороті є автопортрет В. І. Штернберга у башкирській шапочці часу повернення останнього з Оренбурга (грудень 1839 p.), а сам рисунок знайдений на квартирі у Шевченка після його смерті і зареєстрований Честахівським за № 48 як робота Штернберга.

Попереднє місце збереження: власність М. Д. Бикова, ЧМТ, ЧІМ, ГКШ.


ДМШ, інв. № г — 770.










Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.

Iзборник. Історія України IX-XVIII ст.