[Тарас Шевченко. Повне зібрання творів в десяти томах. — К., 1963. — Т. 8: Живопис, графіка 1847-1850.]

Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення








47. Автопортрет. Папір, сепія (15,6 × 12,9). [Оренбург]. [XI 1849 — IV 1850].

На звороті паспарту на паперовій наклейці чорнилом напис: 1850 r. w Orenburgu własnoręczny portret Tarasa Szewczenki ofiarowany Arkadiuszowi Węgrzynowskiemu 3.


3 Автопортрет Тараса Шевченка 1850 р. в Оренбурзі, подарований Аркадію Венгржиновському. /28/


Нижче олівцем напис: Portret ten Szewczenki przez niego [same] go malowany otrzymałem od mego wuja Ark[adiusza] Węgrzynowskiego w Odessie w 1890 roku 1 нерозбірливий підпис і далі: NB. A. Węgrzynowski był towarzyszem wygnania T. Szewczenki w Orenburgskich rotach w 1850 r. 2.

Датується часом перебування Т. Шевченка в Оренбурзі після закінчення Аральської експедиції.

У О. Кониського репродукується як автопортрет, виконаний 1848 р. в експедиції Бутакова. (А. Я. Конисский, Жизнь украинского поэта Тараса Григорьевича Шевченко, Одесса, 1898, стор. 308).

Подібні автопортрети Шевченка див. № 191 та 192.

Як видно з напису, що на звороті автопортрета, А. Венгржиновський передав портрет своєму племіннику (прізвище його не встановлене).

Попередні місця збереження: власність А. Венгржиновського, Музей Наукового товариства ім. Т. Г. Шевченка у Львові.


ЛДМУМ, інв. № 35064.



1 Цей автопортрет Шевченка я одержав від мого дядька Аркадія Венгржиновського в Одесі в 1890 р.

2 В. А. Венгржиновський був товаришем Т. Шевченка на засланні в Оренбурзьких ротах в 1850 р.










Попередня     Головна     Наступна                 Умовні скорочення


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.