Попередня     Головна     Наступна






САТИРИЧНІ ВІРШІ




* * *

Серед поля широкого церковка стояла,

Там попадя до церкви люди звабляла.

Прийшли люде до церкви Богу ся молити,

А поп пошед до корчми горілочку пити.

Пошли люде до корчми попа вибавляти:

«Пора тобі, батухно, обідню співати!

Чи забув ся, батухно, що неділя нині?

Бути чортом, не попом, пасти тобі свині!»

Там попадя перед людьми попа оскаржала:

«Єще-м сі я таковего бачка не видала —

Пропив ризи і патрохаль, к тому всі убори,

А до того все домовство, коники і воли».

Там попадя просила, щоби попа били.

Били попа киями, обухами били,

Били попа киями, били обухами,

Казали му утєкати до церкви з книгами.

Поп, утєкаючи, зронив черевики —

Обадва му з ног спадали, били великі.

«Змилуйтеся, мужове, пустіте з душею,

Не розлучайте ви мене з мою попадею!

Да не буду, не буду до корчми ходити —

Буду за вас і за себе Богу сє молити».











ПРИМІТКИ


Сатиричні вірші



«Серед поля широкого церковка стояла...» — ДПБ: Разн. О. XVII, № 11, арк. 64 — 64, звор.

Публікація (латинкою): Перетц В. Н. Малорусские вирши и песни в записях XVI — XVIII вв.//Известия ОРЯС АН. — 1899. — Кн. 3. — С. 895 — 896. Передрук: Роте, II. — С. 457 — 458.

В. М. Перетц датує цей вірш орієнтовно 1647 р., але він може бути давніший — порівн. «Трагедію руську», надруковану в Рахові між 1609 і 1618 рр.; див.: Шевчук В. О., Яременко В. В. «Трагедія руська» — нововідкритий твір української драматургії початку XVII ст. // Українська література XVI — XVIII ст. та інші слов’янські літератури. — К., 1984. — С. 286 — 310.

Подається за публікацією В. М. Перетца у кириличній транскрипції.

















Попередня     Головна     Наступна


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.

Iзборник. Історія України IX-XVIII ст.