[М. Грушевський. Історія України-Руси. Том II. Розділ V.]

Попередня     ТОМ II     Наступна





ТОМ II

Розділ V. Чернигівщина й Переяславщина





Сїверяне, їх територія; старі центри, їх історія до Ярославового подїлу; відносини до Київа. Радимичі і Вятичі.


Чернигівщина: її відокремленнє, її територія і границї; Посемє. Змагання чернигівських князїв, боротьба за Київ, емуляція з Суздалем, галицькі справи. Дробленнє Чернигівщини: подїл династиї на лїнїї, „лїствичноє восхождєніє”; чернигівські князївства. Полїтична дїяльність громади; віче чернигівське, стародубське. Суспільно-культурне житє: розвій дружинности й дружинної поезиї; лїтературні памятки; церковне житє; матеріальна культура.


Важнїйші городи: Чернигів, Любеч, Гомій, Стародуб, Новгород і Подесенє, Посемє, вятицькі городи.


Переяславщина — її відокремленнє; полїтика землї; переяславська династия; зверхня історія землї. Територія Переяславщини, відносини до степових орд, боротьба і кольонїзація XII в.; турецькі кольонїї; походи в степ; „Україна”.


Важнїйші городи: Переяслав, лєґенда про його заснованнє, його околиця, Детчь монастир, Остерський городок і иньші городи. Культурне житє; останки дружинного епоса.











Попередня     ТОМ II     Наступна

[М. Грушевський. Історія України-Руси. Том II. Розділ V.]


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.