[М. Грушевський. Історія України-Руси. Том I. Розділ VI.]

Попередня     ТОМ I     Наступна





ТОМ I

Розділ VI. Люднїсть і її суспільний побут




Чоловік:


Фізичний тип — давнї описи, археольоґічні дані, кранїольоґічне питаннє, ноша голови, чистота. Вдача, античні звістки, людяність, пири, війна. Релїґійний світогляд, боги. Сварог, Перун, Даждьбог і Хорс, Велес, Сварожич, темні сили, теоморфізм, меньші божества, культ, питаннє про людські жертви, волхви, віра в долю.


Ідея посмертного житя, похоронний обряд — історичні оповідання, археольоґічні факти: паленнє й похорон небіжчиків; тризна, культ небіжчиків предків.


Поганський калєндар, свята.




Родина і суспільна органїзація:


Шлюб — оповіданнє Повісти, форми шлюбу, вказівки сучасного весїльного обряду, питаннє про слїди примітивних форм супружества; патріархальна родина.


Факти лїнґвістичні й історичні; становище жінки, супружа вірність, забиваннє жінок, становище вдови, власть батька.


Рід, рід „Повісти“, ширша родина, задруга, дворище і посябрина. Племя. Упадок родового устрою.


Сїльська громада, вервь.


Город, городища; городські союзи, системи городів, волости-землї.











Попередня     ТОМ I     Наступна

[М. Грушевський. Історія України-Руси. Том I. Розділ VI.]


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.