[М. Грушевський. Історія України-Руси. Том I. Розділ IX.]

Попередня     ТОМ I     Наступна





ТОМ I

Розділ IX. Закінченнє будови Руської держави; часи Володимира Великого




Святославичі:


Лїтописна традиція про війну Ярополка і Олега, її причини, становище Володимира і лєґенда про Рогнїдь, війна з Полоцком, конфлїкт з Ярополком, лїтописне оповіданнє про похід Володимира на Ярополка, оповіданнє Якимівської лїтописи і новійші проби освітлення сеї війни.




Відбудованнє держави:


Лїтописнї звістки про Володимирові походи, війна з Вятичами, Радимичами й Болгарами; склад Володимирової держави і удїли синів. Справа західнїх земель: прилученнє Забужа, справа приналежности західньої України до Польщі і Чехії, вартість лїтописної традицїї, західнї границї Володимирової держави, русько-польські й иньші західнї відносини. Боротьба з Печенїгами.




Христіанїзація Руської держави:


Русько-візантийські відносини, союз, иапруженнє і похід на Херсонес, капітуляція Візантиї і шлюб Володимира; охрещеннє Володимира, його час і обставини.


Лїтописна повість про охрещеннє, її комбінативний характер, останки поетичних оброблень історії Володимирового шлюбу, полїтичні мотиви шлюбу й охрещення; заходи варварських володарів коло візантийського двору; лєґенда про коронацію Володимира; історичні доводи.


Охрещеннє Руси: його полїтичне значіннє, християнство на Руси перед Володимиром; Варяги-християне, заходи Володимира коло христіанїзації; охрещеннє Киян, розповсюдженнє християнства; християнство на провінції.




Справи другої половини Володимирового князювання:


Орґанїзація церкви, питаннє про першого митрополїта, про місце митрополїї, час її засновання; епископські катедри; дотація церкви.


Иньші культурні заходи Володимира, візантійська штука, освіта, школи, монета. Значіннє звороту Володимира до Візантиї, ретроспективні оцїнки візаитийських впливів.


Иньші справи другої половини Володимирового князювання: переведеннє династичного звязку, праводавство, зближенне до громади — пири, загранична полїтика; боротьба з синами.


Смерть Володимира і канонїзація, полїтичне й культурне значіннє Володимирового князювання, книжна і народня традиція про нього, Володимир в билинах.











Попередня     ТОМ I     Наступна

[М. Грушевський. Історія України-Руси. Том I. Розділ IX.]


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.