[Костомаров М. І. Слов’янська міфологія. — К., 1994. — 384 с.]

‹‹   Попередня     Головна     Наступна





Микола КОСТОМАРОВ

СЛОВ'ЯНСЬКА МІФОЛОГІЯ
ВИБРАНІ ПРАЦІ З ФОЛЬКЛОРИСТИКИ Й ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА



КИЇВ
«ЛИБІДЬ»
1994




ЗМІСТ


М. І. Костомаров — фольклорист і літературознавець (М. Т. Яценко) . . . . . . . . . . . 5


ОБ ИСТОРИЧЕСКОМ ЗНАЧЕНИИ РУССКОЙ НАРОДНОЙ ПОЭЗИИ
(Упорядкування і примітки А. М. Полагай). . . . . . . . . . . 44

Глава I. Жизнь духовная. Религия.

Глава II. Жизнь духовная. Природа. Символы царства животного.

Глава III. Историческая жизнь русского народа. Малорусская историческая народная поэзия.

Глава IV. Историческая жизнь русского народа. Великорусская историческая народная поэзия.

Глава V. Общественная жизнь русского народа. Общественная жизнь малорусов.

Глава VI. Общественная жизнь русского народа. Об общественной жизни великорусов.


СЛАВЯНСКАЯ МИФОЛОГИЯ (Упорядкування і примітки І. П. Бетко) . . . . . . . . . . . 201


НЕСКОЛЬКО СЛОВ О СЛАВЯНО-РУССКОЙ МИФОЛОГИИ В ЯЗЫЧЕСКОМ ПЕРИОДЕ,
ПРЕИМУЩЕСТВЕННО В СВЯЗИ С НАРОДНОЮ ПОЭЗИЕЮ

(Упорядкування і примітки І. П. Бетко) . . . . . . . . . . . 257


ОБЗОР СОЧИНЕНИЙ, ПИСАННЫХ НА МАЛОРОССИЙСКОМ ЯЗЫКЕ
(Упорядкування А. М. Полотай та 1. П. Бетко, примітки А. М. Полотай) . . . . . . . . . . . 280


[СЛОВО НАД ГРОБОМ Т. Г. ШЕВЧЕНКО]
(Упорядкування А. М. Полотай та I. П. Бетко, примітки А. М. Полотай) . . . . . . . . . . . 297


ВОСПОМИНАНИЕ О ДВУХ МАЛЯРАХ
(Упорядкування А. М. Полотай та I. П. Бетко, примітки А. М. Полотай) . . . . . . . . . . . 298


МЫСЛИ ЮЖНОРУСА. I. О преподавании на южнорусском языке
(Упорядкування і примітки І. П. Бетко) . . . . . . . . . . . 309


МАЛОРУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА (Упорядкування і примітки І. П. Бетко) . . . . . . . . . . . 314


МОЕ УКРАИНОФИЛЬСТВО В «КУДЕЯРЕ» (Упорядкування і примітки І. П. Бетко) . . . . . . . . . . . 326


МАЛОРУССКОЕ СЛОВО (Упорядкування і примітки І. П. Бетко) . . . . . . . . . . . 331


УКРАИНОФИЛЬСТВО (Упорядкування і примітки І. П. Бетко) . . . . . . . . . . . 338



Примітки . . . . . . . . . . . 350





Додатки


АВТОБИОГРАФИЯ

І. Детство и отрочество.

II. Студенчество и юность. Первая литературная деятельность.

III. Учительство и профессура в Киеве.

IV. Арест, заключение, ссылка.

V. Жизнь в Саратове.

VI. Освобождение. Поездка за границу. Возвращение. Участие в трудах по крестьянскому делу.

VII. Избрание на петербургскую кафедру. Переезд в Петербург.

VIII. Студенческие смуты. Закрытие университета.

IX. Петербургский университет начала 1860-х годов.

X. Поездки с ученою целью.

XI. Занятия Смутным временем.

XII. Поездка в Саратов. Лечение в Старой Руссе.

XIII. Поездка в Крым. Учено-литературные труды.

XIV. Премия. Глазная болезнь. «Русская история в жизнеописаниях».

XV. Занятия и поездки.

Примітки.



ДВЕ РУССКИЕ НАРОДНОСТИ



УКРАЙНА. (Письмо к издателю Колокола)


Кобзарь Тараса Шевченко


Правы ли наши обвинители?


О преподавании на народном языке в Южной Руси


Ответ г. Малороссу-Волынцу


Ответ «Московским ведомостям»


Письмо к редактору


Ответ г. Карпову


Еще по поводу малорусского слова


По вопросу о малорусском слове


Задачи украинофильства










Костомаров М. І. Слов’янська міфологія / Упоряд., приміт. І. П. Бетко, А. М. Полотай; вступна ст. М. Т. Яценка. — К.: Либідь, 1994. — 384 с («Літературні пам’ятки України»). — Укр., рос. мовами.

ISBN 5-325-00183-3.

Збірник вибраних праць М. І. Костомарова, названий за його відомою монографією «Слов’янська міфологія», містить найважливіші дослідження його з фольклористики, літературознавства, а також окремі публіцистичні виступи, що мають безпосереднє відношення до історії української культури.

Для студентів гуманітарних факультетів вищих навчальних закладів і всіх, хто цікавиться вітчизняною культурою, джерелами духовності українського народу.
















© Сканування та обробка: Максим, «Ізборник» (http://litopys.kiev.ua)
20.X.2007







‹‹   Попередня     Головна     Наступна


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.

Iзборник. Історія України IX-XVIII ст.