[Сміт Ентоні Д. Культурні основи націй. Ієрархія, заповіт і республіка. — К., 2009. — 312 с.]

‹‹   Попередня     Головна     Наступна





Ентоні Д. СМІТ

КУЛЬТУРНІ ОСНОВИ НАЦІЙ

Ієрархія, заповіт і республіка



КИЇВ — 2010



У пам’ять про мою бабусю




ЗМІСТ


Передмова . . . . . . . . . . . . . . . 7

Про книжку . . . . . . . . . . . . . . . 11

Вступ: теоретична дискусія . . . . . . . . . . . . . . . 17

1. Уявлення про націю та його різновиди . . . . . . . . . . . . . . . 31

2. Етнічне і релігійне коріння . . . . . . . . . . . . . . . 51

3. Спільнота за стародавніх часів . . . . . . . . . . . . . . . 75

4. Ієрархічні нації . . . . . . . . . . . . . . . 107

5. Нації, засновані на заповіті . . . . . . . . . . . . . . . 143

6. Республіканські нації . . . . . . . . . . . . . . . 177

7. Альтернативні долі . . . . . . . . . . . . . . . 207

Висновок . . . . . . . . . . . . . . . 236

Примітки . . . . . . . . . . . . . . . 243

Література . . . . . . . . . . . . . . . 273

Покажчик . . . . . . . . . . . . . . . 301





Схвальні відгуки про «Культурні основи націй»


«Сміт знову довів, що він — найавторитетніша постать у сфері досліджень націоналізму. У праці "Культурні основи націй", написаній із властивими йому ерудицією і ясністю, він розкриває розмаїття форм, яких набував націоналізм протягом століть. Це дослідження датування і формування націй — могутній вияв історичної соціології в її найкращому вигляді».

Джон Стоун, Бостонський університет


«Ентоні Сміт — і далі найоригінальніший учений, що працює в царині націоналізму. У цій важливій книжці він проливає нове світло на наявні ще до новітньої доби традиції нації і пропонує нову хронологію виникнення націоналізму».

Джон Гатчинсон, Лондонська школа економіки


«Публікація "Культурних основ націй" ознаменувала важливу подію: Сміт значно поширив і поглибив наше розуміння націй і націоналізму завдяки історичному аналізові трьох моделей соціальних відносин: ієрархії, заповіту та республіки, який слушно визнає відносну незалежність культури. Сміт здійснює свій аналіз в украй широкому діапазоні і з разючим багатством історичних нюансів, і це глибокий аналіз, що, власне, не тільки визнає наявність численних двозначностей і труднощів, а й спонукає знаходити їх, як і повинне кожне серйозне дослідження націй. Після публікації цієї книжки всі дослідники націй і націоналізму знову, але значно більше, ніж будь-коли давніше, будуть зобов’язані вдячністю Ентоні Смітові».

Стівен Гросбі, Клемсонський університет, автор книжки «Націоналізм: коротенький вступ»


«Інтелектуальний подвиг: сміливий, ретельно аргументований і провокаційний. Сміт ідентифікує різні історичні форми нації і характерні публічні культури, що формувалися від античності й аж до теперішнього періоду глобалізації. Він досліджує спадщину ієрархії, заповіту і республіки, яка вплинула на сучасні нації, і пропонує переконливий аналіз націоналізмів як форм світської релігії народу, яка розвинулася поряд із традиційними релігіями або в опозиції до них».

Монсера Гіберно, коледж королеви Марії, Лондонський університет







Ентоні Д. Сміт. Культурні основи націй. Ієрархія, заповіт і республіка. Наукове видання. — К.: Темпора, 2009. — 312 с. — ISBN 978-966-8201-77-6.

Праця Ентоні Сміта, визначного британського політолога, присвячена вивченню особливостей формування різних типів націй у культурологічному розрізі. Автор розглядає три типи націй: ієрархічні, побудовані на заповіті та республіканські. Особливістю аналізу є розлога полеміка. Автор наводить багато прикладів. Видання розраховане на істориків, культурологів, політології), студентів гуманітарних факультутів, усіх, хто цікавиться запропонованою тематикою.

Переклад: Петро Таращук

Редактори: Ірина Давидко, Лесь Белей

Anthony D. Smith. The Cultural Foundations of Nations: Hierarchy, Covenant, and Republic.













Див. також:
Ентоні Сміт. Націоналізм, Київ, 2004.
Ентоні Сміт. Нації та націоналізм у глобальну епоху, Київ, 2006.
Ентоні Д. Сміт. Національна ідентичність, Київ, 1994.
Політологія посткомунізму. (Політичний аналіз посткомуністичних суспільств), Київ, 1995.
Георгій Касьянов. Теорії нації та націоналізму, Київ, 1999.
Роман Шпорлюк. Імперія та нації, Київ, 2000.
Роман Шпорлюк. Комунізм і націоналізм, Київ, 1998.
Ернест Ґелнер. Нації та націоналізм. Націоналізм, Київ, 2003.
Бенедикт Андерсон. Уявлені спільноти. Міркування щодо походження й поширення націоналізму.






‹‹   Попередня     Головна     Наступна


Вибрана сторінка

Арістотель:   Призначення держави в людському житті постає в досягненні (за допомогою законів) доброчесного життя, умови й забезпечення людського щастя. Останнє ж можливе лише в умовах громади. Адже тільки в суспільстві люди можуть формуватися, виховуватися як моральні істоти. Арістотель визначає людину як суспільну істоту, яка наділена розумом. Проте необхідне виховання людини можливе лише в справедливій державі, де наявність добрих законів та їх дотримування удосконалюють людину й сприяють розвитку в ній шляхетних задатків.   ( Арістотель )



Якщо помітили помилку набору на цiй сторiнцi, видiлiть мишкою ціле слово та натисніть Ctrl+Enter.